rejesite.dk - Forum Forum Indeks rejesite.dk - Forum

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Har de det godt ?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    rejesite.dk - Forum Forum Indeks -> Ferskvandsrejer
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
TafferDK

Indmeldt: 10. Sep 2011

IndlægSkrevet: Lør Sep 10, 2011 11:00    Emne: Har de det godt ? Besvar, med citat

Jeg er nu den lykkelige ejer af en EcoSphere m 2 rejer. De ser umiddelbart ud til at have det godt. Den ene har skiftet "ham" 1 gang - så mon ikke det er fordi den vokser.
Min bekymring går på om de har det godt. Hvordan afgør jeg det ? De er normalt flot røde og kribler rundt / svømmer aktivt, men her til morgen var den ene næsten helt glasklar. Nu har den fået sin normale flotte røde farve igen. Kan rejer have "dårligt morgenhår" ?
Foto taget den dag da der blev skiftet "ham" og det gamle hænger i koralen.

Jeg vil blive glad for svar - det eneste jeg kan regulere på er lysmængden. Så skal det køre i sig selv.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Wolle
Forum admin

Indmeldt: 07. Dec 2005
Geografisk sted: Odense

IndlægSkrevet: Man Sep 12, 2011 14:32    Emne: Besvar, med citat

Du har helt ret i at rejer godt kan have en "bad hair day" - eller sådan ser det i hvert fald ud lige når lyset kommer på :-)

Du skal passe på med din EcoSphere - de fungere fint, men du skal være opmærksom på at der fra disse "spheres" ikke kan fordampe vand. Det betyder at naturens egen temperaturkontrol ikke fungerer, og der bliver hurtigt for varmt i den lille boble. Direkte sollys/lampelys kan IKKE anbefales! Stil den i stedet et lyst sted, men hvor den ikke modtager direkte sollys.

Held og lykke med din "kugle" - håber du får flere års glæde af den :-)-

Mvh
Ole
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
TafferDK

IndlægSkrevet: Man Sep 12, 2011 15:20    Emne: Besvar, med citat

Tak for beroligende svar. Jeg er meget opmærksom på temperaturen - så de ikke får stress.
Min næste bekymring er vintertiden. Den står i et nord-vindue og får derfor ikke direkte sollys. Nu vil det vise sig om jeg skal tilføre kunstigt lys i den mørke tid eller om det går.
Tilbage til toppen
TafferDK

IndlægSkrevet: Ons Aug 08, 2012 16:12    Emne: Nu har vi 1 Ã¥rs fødselsdag Besvar, med citat

Vedhæftede foto viser 1 års fødselsdag. Begge rejer trives - har det godt - er meget aktive i de lyse timer og er flotte røde. De vokser også ..... mener jeg helt bestemt. Jeg flytter aldrig på placeringen. De står i et N-vendt vindue.
Tilbage til toppen
Wolle
Forum admin

Indmeldt: 07. Dec 2005
Geografisk sted: Odense

IndlægSkrevet: Ons Aug 08, 2012 19:05    Emne: Besvar, med citat

Den holder de da pænt ren :-)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Bjarke
Site Admin

Indmeldt: 21. Feb 2005
Geografisk sted: Silkeborg

IndlægSkrevet: Tirs Aug 14, 2012 18:53    Emne: Besvar, med citat

Tak for update. Det ligner da en succes.
Tilbage til toppen
TafferDK

IndlægSkrevet: Lør Aug 17, 2013 10:44    Emne: 2-Ã¥rs fødselsdag Besvar, med citat

Hej

Så var det tid til at fejre 2-års fødselsdag. Begge rejer har det stadigt godt og trives åbenbart hos mig.
Tilbage til toppen
Bjarke
Site Admin

Indmeldt: 21. Feb 2005
Geografisk sted: Silkeborg

IndlægSkrevet: Tirs Sep 03, 2013 19:50    Emne: Besvar, med citat

Det må siges at være stor succes.
Mon ikke de rejer så småt er på vej ind i deres alderdom?

Ingen flag denne gang? :)
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    rejesite.dk - Forum Forum Indeks -> Ferskvandsrejer Alle tidspunkter er CET (Europa, GMT+1)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum